Wszyscy mają szakszukę :)

Mam i ja 

Lub wariację na ten temat
Dla mnie osobiście jest to śniadanie na szybko
Przygotowane w około 15 minut z czego połowę w stylu: robi się samo

Składniki to:
2 jaja
1,5 pomidora
Szczypiorek
Sól
Pieprz
1 łyżeczka masła
1 łyżeczka oliwy
1 ząbek czosnku
Sól kłodawska
Pieprz
Szczypiorek
Opcjonalnie szczypta kurkumy

Do zestawu można dodać chleb razowy kromka 40 g

Pomidora szybko wyfiletowałam (można sparzyć i obrać ze skórki), pokroiłam w grubszą kostkę. Na niewielką patelnię dodałam łyżeczkę masła, łyżeczkę oliwy, posiekany ząbek czosnku, lekko poddusiłam czosnek i dodałam pomidory. Pomidory muszą odparować nadmiar wody więc zostawiłam je same sobie na ok. 4-5 minut na większym ogniu bez mieszania. Po tym czasie wbiłam 2 jaja, posypałam szczypiorkiem, doprawiłam do smaku i przykryłam pokrywką na 3-4 minuty.
Przełożyłam na talerz i można zajadać ?
Nawet bez chleba jest to bardzo sycące danie z niskim indeksem i ładunkiem glikemicznym.

Z chlebem razowym nadal niski indeks i średni ładunek glikemiczny, kawa z odrobiną napoju owsianego niesłodzonego całość ok. 400 kcal.

#śniadanie #niski_ig#niski_łg#szakszuka#na_szybko#insulinooporność#hipoglikemia_reaktywna#hiperinsulinemia#insulinoopornosc#śniadanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *